پایان نامه مدیریت , پروپوزال مدیریت

انجام پروپوزال مدیریت و پایان نامه مدیریت

(آموزش، مشاوره تخصصی و توانمند سازی علمی دانشجویان رشته مدیریت )
آیا در فرآیند شروع پروپوزال و پایان نامه خود نیاز به مشاوره دارید ؟ !
✔️ تضمین کیفیت
✔️ آموزش و یادگیری
✔️مشاوره تخصصی رشته مدیریت
چرا مشاوره از متخصصین ما؟
مزیت اصلی اخذ مشاوره توسط مشاوران ما این است که شما می توانید گام به گام توسط مشاوران ما آموزش ببینید و فرآیند پروپوزال و پایان نامه مدیریت خود را به یک فرآیندی مفید و موثر تبدیل کنید.توضیحات بیشتر
ویژگی های یک مقاله بیس خوب
یک مقاله بیس خوب برای نگارش پروپوزال و پایان نامه مدیریت باید دارای ۴ ویژگی مهم باشد. اولین و شاید مهمترین ویژگی مقاله بیس جدید بودن آن است. مقاله بیس باید در سال ۲۰۱۸ یا نهایت ۲۰۱۷ توضیحات بیشتر.
اجزای اصلی یک پروپوزال خوب در رشته مدیریت
پروپوزال عبارت است از یک طرح اولیه که کلیاتی راجع به موضوع پایان نامه ارائه می دهد که در آن راه رسیدن به هدف اصلی پایان نامه مشخص شده است. در واقع یک پروپوزال خوب مانند یک توضیحات بیشتر
اهمیت نرم افزار های آماری در پایان نامه مدیریت
نرم افزاری های آماری زیادی برای نگارش فصل چهار پایان نامه های مدیریت وجود دارد. بسته به نوع و روش آماری، می توان از نرم افزار های مختلفی بهره گرفت اما مهمترین نرم افزار های آماری که توضیحات بیشتر
فصول پایان نامه مدیریت
یک پایان نامه خوب در رشته مدیریت درارای ۵ فصل است. فصل اول کلیات تحقیق را شامل می شود ( این فصل بیشتر مطالب پروپوزال در آن گنجانده می شود) فصل دوم به مرور ادبیات و توضیحات بیشتر
اهمیت بیان مسئله در پروپوزال مدیریت
بیان مسئله تحقیق از مهمترین اجزای یک پروپوزال مدیریت می باشد. بیان مسئله تحقیق در واقع قلب تپنده یک پروپوزال است که مسئله اصلی و دغدغه پژوهشگر را منعکس می کند.توضیحات بیشتر

یکی از موضوعات بسیار جذاب برای نگارش پروپوزال و پایان نامه مدیریت دولتی موضوع رضایتمندی شغلی است.

در این پست به معرفی این موضوع برای انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت دولتی می پردازیم

برای مشاوره رایگان در انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت خود با ما تماس بگیرید

۴۵۰۸ ۳۳۲ ۰۹۹۱

management proposal

رضایت شغلی کارکنان

یکی از موضوعات مطرح در ادبیات سازمانی مربوط به رضایت شغلی [۱]است. رضایت شغلی، یکی از مهم ترین و شایع ترین موضوعات تحقیقاتی در زمینه ی مطالعات رفتار سازمانی است(اسپکتر[۲] و همکاران ،۱۹۹۷). تاکنون بیش از پنج هزار مقاله و پایان نامه، در زمینه رضایت شغلی تهیه شده است(موریس و ویلکاکس،۱۳۸۹).و بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ مطالعه تا سال ۱۹۹۱ میلادی درخصوص رضایت شغلی وجود دارد. بیش ا ز ۶ هزار و ۳۰۰رساله ی دکتری در خصو ص رضایت شغلی در چکیده ی بین المللی رساله های دکتری موجود بوده و بیش از ۳ هزار تحقیق در این مورد به چاپ رسیده است.بررسی و مطالعه ی رضایت شغلی، دارای تاریخی طولانی در روانشناسی صنعتی و سازمانی می­باشد.

در تمامی سطوح مدیریت و منابع انسانی سازمانها، اهمیت خاصی به رضایت شغلی داده می شود؛ چرا که این مفهوم در پیشرفت و بهبو د سازما نی و نیز سلامت نیروی کار نقش قابل توجهی دارد و از سوی دیگر، حوزه های مختلف علوم انسانی برای مثال روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و مدیریت بدان پرداخته اند.

۲-۲-۲ تاریخچه مطالعات و تحقیقات انجام‏گرفته پیرامون رضایت شغلی

بعد از جنگ جهانی دوم شناخت عواملی که می‏تواند موجب رضایت شغلی و تشویق افراد به کار شود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

مطالعات انجام‏گرفته پیرامون رضایت شغلی در سطح جهانی نشان می‏دهد که تا قبل از دهه ۱۹۲۰ تحقیق درباره این مهم در مدیریت صنعتی و به ‏ویژه در مهندسی صنایع و همزمان با شیوه مدیریت علمی فردریک تیلور(۱۹۱۵-۱۸۵۶) در مورد عواملی مانند امنیت شغلی، انگیزه و رغبت و عوامل محیطی صورت گرفته است.

در دهه‏های ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ با شیوه مدیریت نهضت روابط انسانی، توجه بیشتری به گروه همکاران، گروههای غیر رسمی نظارت و سرپرستی در تعیین میزان رضایت شغلی معطوف شد، که می‏توان به تحقیقات هاثورن و دیکسون [۳]در کارخانه وسترن الکتریک آمریکا توسط التون مایور (۱۹۳۲) و رتایس برگر اشاره نمود.

در سالهای۱۹۷۰-۱۹۵۰، شغل به‏ عنوان عامل تعیین‏کننده در ایجاد رضایت شغلی مورد توجه قرار گرفت. در سال (۱۹۵۲) واکر و گست [۴]نتیجه مطالعه انجام‏شده بر روی ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه‏های مونتاژ اتومبیل دیترویت را منتشر کردند. هدف از انجام این مطالعه ارزیابی میزان رضایت کارکنان از ابعاد مختلف شغل بود. کارگران نشان دادند که به طرز قابل قبولی از چیزهایی مانند حقوق، شرایط کاری و کیفیت سرپرستی احساس رضایت می‏کنند. و عدم رضایت خود را با کاری که عملاً انجام می‏دادند بیان کردند. در آن زمان فضای کارخانه‏ها بسیار پر سر و صدا بود و شغلها بسیار تخصصی و استاندارد شده بودند. کارگران از شش جنبه شغل به عنوان علل ایجاد عدم رضایت نام بردند:

  • فضای مکانیکی ناشی از خط مونتاژ
  • تکراری بودن
  • نیاز به مهارت کم
  • درگیری کار
  • فقدان کنترل بر ابزار و فنونی که در شغل به کار گرفته می‏شوند
  • درگیری با بخش کوچکی از حلقه کامل تولید

مدیران در پاسخ به یافته‏های واکر و گست و سایر مشکلات ناشی از تخصصی کردن شغل و اشتیاق عمومی برای جستجوی راههای ایجاد شغلهای غیر یکنواخت، دو نگرش جایگزین تحت عنوان ” گسترش شغل[۵]” و ” چرخش شغلی” را ارائه کردند.

گسترش شغل یا غنی کردن افقی شغل یعنی: کارگری که در گذشته فقط انجام وظیفه خود را بر عهده داشت، اکنون علاوه بر وظیفه قبلی، بخشی از وظایف کارگران دیگر را هم انجام می‏دهدکه این نوع تغییر باعث افزایش تعداد وظایف یک نفر می‏شود، و از یکنواختی و کسالت‏آور بودن شغل می‏کاهد.

چرخش شغلی یعنی: تغییر منظم کارکنان از یک شغل به شغل دیگر با این هدف که انگیزه و اشتیاق کارکنان افزایش یابد.

نتایج تحقیقات جامعه‏شناسان سازمانی معاصر بر این امر تأکید دارد که کارکنان زمانی از خود بیگانه و از کار بیزار می‏شوند که به فعالیتهایی مشغول باشند که پاداش ندارد، قابلیت‏ها و نیروهای بالقوه آنها بیان نمی‏شود، حق کنترل ندارند و به نحو ساده‏ای در ارضای نیازهای بیرونی مانند پول و … وسیله شده‏اند. همچنین نتایج تحقیقات دانشمندان علوم اجتماعی نشان می‏دهد که شرط لازم و کافی برای از خودبیگانگی در کار, فقدان استقلال و کنترل شدید کارکنان در محل کار است.

در گزارشی آمده است که رضایت شغلی معلمان روزنامه‏نگاری در آمریکا بیش از سایر معلمان است، به‏رغم آنکه کارشان بیشتر و سخت‏تر است و درآمد سالانه کمتری دارند. احتمالاً وجود پایگاههای اجتماعی بالاتر این امر را توجیه می‏کند(قربانی،۱۳۸۵).

 

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

بیوگرافی نویسنده پایان نامه مدیریت

مشاهده تمامی 147 پست

ارسال دیدگاه جدید



به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

دوست دارید به صورت رایگان در پایان نامه نویسی مشاوره بگیرید